Köpvillkor


1. Allmänt

Följande villkor gäller mellan Annie Jeppsson AB, reg NR 559368–2403, (Audree Apparel, ”vi” eller ”oss”) och gäller för alla beställningar gjorda på audreeapparel.se (hemsida).
 
Genom att använda hemsidan och/eller lägga en beställning på hemsidan bekräftar du att du har läst köp villkoren och att du accepterar att vara bunden till dem. Innan du accepterar köp villkoren bör du också läsa och förstå vår personuppgiftspolicy som du hittar här.
 
Audree Apparel förbehåller sig rätten att när som helst revidera villkoren. Datumet för den senaste uppdateringen finns längst ner på sidan. Vänligen notera att de villkoren som gäller för din order alltid är de villkoren du har läst och accepterat innan din beställning och inte en senare version. Det kan därför vara bra att spara en kopia av de aktuella villkoren för ditt köp för framtida ändamål.
 
Vänligen notera att Audree Apparel inte kan garantera att alla produkter som finns presenterade på hemsidan finns i lager eller är tillgängliga för köp. Vi behåller rätten att när som helst välja att sluta sälja en särskild produkt.
 
Köp villkoren är skrivna på svenska.
 
 
2. Beställning

Innan du lägger en beställning hos Audree Apparel är det viktigt att du säkerställer att du har läst och godkänt köp villkoren som du hittar här.
 
Du kommer få möjlighet att se över dina val, den information du uppgett, det totala priset för din order och därmed rätta några potentiella fel innan du fortsätter med betalningen. Vänligen notera att varorna i din varukorg inte är reserverade och kan därmed bli köpta av andra kunder tills det att din order har blivit godkänd av Audree Apparel. Om en förlång inaktivitet orsakar att webbsidan tappar uppkoppling kan dina val av produkter gå förlorade. I ett sådant fall kommer du bli tvungen att på nytt lägga till dina valda produkter i varukorgen.
 
Om du har några problem att lägga en order på hemsidan vänligen kontakta oss på info@audreeapparel.com.
 
 
3. Order och Godkännande

Efter att du har slutfört din order kommer vi att skicka ut en orderbekräftelse på mejl för att bekräfta att din order är mottagen och ett köpeavtal är ingått. Vi råder dig att spara din orderbekräftelse för framtida kontakt med oss. Vi har rätten att neka ett köp för flertalet anledningar, exempelvis om du har angivit felaktig information och/ eller inte har möjlighet att betala eller har en historia av att inte betala dina skulder.
 
Vi kan annullera en beställning om de valda produkterna har sålt slut. Vi kommer då att genomföra en full återbetalning av alla betalda belopp och om det finns tillgängligt meddela dig om liknande produkter. Alla beställda produkter fortsätter att vara i vårt ägande tills det att vi har mottagit en full betalning för dem.
 
  
4. Bekräftelse och fraktinformation

Vänligen notera att alla lagda beställningar är föremål för godkännande av oss. Vi kan välja att inte acceptera din beställning för vilken anledning som helst utan något ansvar gentemot dig som kund. Icke accepterade ordrar kan uppstå till följd av någon av följande situationer:
Den valda produkten är slut i lager
Ofullständig betalning
Ett fel i produktinformationen
Misstanke om bedräglig verksamhet
 
När ordern väl har blivit accepterad och bearbetad kommer en leveransbekräftelse att skickas till dig via mejl med all relevant information om din order. Leveransbekräftelsen är vår accept av din order.
 
Vänligen notera att Audree Apparel inte garanterar att alla produkter presenterade på hemsidan finns i lager vid tidpunkten då du lagt ordern. Om en produkt är otillgänglig kommer vi att kontakta dig kort efter. Om du redan har betalt för produkten kommer vi att återbetala det fulla beloppet till dig.
 
Beroende på den valda leveransmetoden kan du komma att bli tvungen att hämta ut din order på en specifik uthämtningsplats. Det kommer du att behöva göra inom tidsramen som anges i din leveransnotifiering. Om din beställning inte hämtas ut i tid kan du bli ålagd med en extra avgift och beställningen kan skickas tillbaka till oss
på din bekostnad.
 

5. Färger

Vårt mål är att beskriva våra produkter på hemsidan så korrekt som möjligt. Notera dock att på grund av färginställningen på din dator/telefon/läsplatta kan färgerna på produkterna visade på hemsidan skilja sig mot verkligheten. Audree Apparel kan inte hållas ansvariga för någon sådan avvikelse.
 

6. Priser

Alla priser på hemsidan visas i svenska kronor (sek) oavsett var du besöker hemsidan ifrån. Priserna och leveranskostnaderna som visas är alla inklusive moms.
 
Priserna och leveranskostnaderna/fraktkostnaderna som visas på hemsidan kan komma att ändras, Audree Apparel är inte bundna till något specifikt pris förens vi har godkänt en order genom att skicka ut en leveransbekräftelse till dig som kund. Om du har lagt en order och priset sedan har förändrats innan vi har hunnit godkänna ordern kommer vi att meddela dig om prisändringen via mejl och ge dig en möjlighet att lägga en order med det nya priset eller avbryta den gamla ordern.
 
Vänligen notera att Audree Apparel kan avbryta en order även om den har blivit godkänd av oss under de förhållanden där du borde ha förstått att prisinformationen som angavs var inkorrekt. Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda prisjusteringar eller prismatchning.
 
Fraktkostnad eller leveranskostnad är inte inkluderat i produktpriset. Fraktkostnaderna visas i samband med valet av fraktmetod vid utcheckningen.
 
 
7. Betalningsmetoder

Vår betalningsleverantör är Klarna Checkout, en betalningstjänst som erbjuds via Klarna.
 
Vi godkänner följande betalsätt via Klarna:
Klarna faktura
Kortbetalning: Visa, Mastercard, American Express
 

8. Leverans

Vi packar och skickar alla beställningar själva från vårt lager i centrala Malmö. Vi erbjuder olika fraktalternativ för att kunna möta alla kunders behov. För att läsa mer om våra olika fraktalternativ och priser klicka här. 
 

9. Rättigheter att ångra eller returnera

Ångra ett köp
Du har rätten att ångra ditt köp eller byta din produkt genom att meddela oss inom 30 dagar från det att du mottagit din produkt. Detta gör du genom att använda returformuläret på audreeapparel.se eller genom att mejla får kundservice info@audreeapparel.com
 
Återbetalning vid ångrat köp
Om du väljer att ångra eller returnera ditt köp i enlighet med returvillkoren kommer vi att återbetala dig det belopp du betalat till oss.
 
Audree Apparel kommer att genomföra återbetalningen inom 14 dagar efter den dagen då vi blivit meddelade om tillbakadragningen av ordern/ och eller returen. Förutsatt att vi har mottagit returen och/eller bevis på att returen har blivit gjord. Återbetalningen kommer att ske genom samma betalmedel som användes vid köpet om inget annat anges eller efterfrågas.
 
Om du har valt faktura via Klarna som betalmedel och enbart önskar att returnera delar av din order var vänlig kontakta Klarna för att pausa din faktura. Så fort din retur är godkänd av oss kommer en ny faktura att skickas till dig med enbart de produkter du valt att behålla. Om fakturan redan har blivit betald kommer du att bli återbetald för det returnerade värdet.
 
Audree Apparel återbetalar enbart fulltaligt belopp om produkterna är i samma skick som vid leveransen och om alla taggar är kvar på plagget. Om produktens värde har minskat på grund av din hantering har vi rätten att behålla en del av återbetalningsbeloppet.
 
Var vänlig säkerställ att alla produkter är i exakt samma skick som när du fick dem, med taggar och förslutningar fortsatt fast satta. Vi kommer inte att acceptera returer eller reklamationer av våra plagg köpta från återförsäljare eller second handsidor.
 
Fraktkostnad retur
Var vänlig notera att du måste betala fraktkostnaden för produkterna du vill returnera. Om du däremot väljer att göra ett byte kommer vi att stå för returfrakten.
 
Om du väljer att använda vår retur service kommer vi att dra av kostanden för returfrakten från din återbetalning. 
 
Retur
När du valt att returnera eller byta någon eller några av produkterna, var vänlig returnera produkterna så fort som möjligt och inte mer än 30 dagar efter du meddelat oss om returen.
 
Vid en retur vänligen följ stegen nedan:
Placera produkterna i lådan de kom i.
Stäng lådan och tejpa igen den ordentligt.
Använd retursedeln i lådan och lämna in paketet hos närmsta ombud.
Om du inte fått någon retursedel vänligen mejla oss på info@audreeapparel.com
 
 
10. Defekta produkter

Om du mottar defekta produkter var snäll att meddela oss om det så fort du kan. I enlighet med konsumentköplagen (1990:932) är du som kund berättigad att klaga på defekta produkter i upp till tre års tid. Däremot, bör du alltid meddela Audree Apparel inom rimlig tid efter att du har upptäckt att produkterna är defekta.
 
Om vi sen anser att produkten du mottagit är defekt kommer någon av följande åtgärder att träda i kraft:
Full återbetalning inkluderat fraktkostnader.
Lagning av den defekta produkten.
Byte av den defekta produkten mot en ny produkt.
 
Vill du läsa mer om dina rättigheter som konsument kan du göra det i konsumentköplagen (1990:932). 
  

11. Cookies

Vi använder cookies på den här webbsidan för att förbättra din surfupplevelse. Förutom i statistiskt syfte så används även cookies för att identifiera din dator/telefon/platta och tillåter därmed webbsidan att känna igen dina personliga inställningar.  
 
För mer information om Audree Apparels användning av cookies var vänlig läs igenom vår cookiepolicy här.
 

12. Information på hemsidan

Audree Apparel kan inte lova att innehållet på webbsidan inte innehåller några felaktigheter eller typografiska fel. Vi kan inte heller garantera att all information är uppdaterad och vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra innehållet på sidan. Däremot strävar vi alltid efter att uppvisa korrekta texter, bilder och prissättning på sidan och i vår online shop, felaktigheter kan förekomma.
 
Audree Apparel kan inte hållas ansvariga för skada till följd av användning av vår webbsida eller, för den delen, att inte kunna använda sidan. Vi kan inte garantera problemfri, ostörd och säker tillgång till hemsidan och webbshopen.  
 

13. Länkar

Hemsidan kan innehålla länkar till andra sidor utom vår kontroll. Vi kan därmed inte hållas ansvariga för innehåll eller privacy policyers på de sidorna.

 
14. Audree Apparels Ansvar

Audree Apparels ansvar gentemot dig är i varje fall begränsat till de här köp villkoren om inget annat föreskrivs av lagen.
 
I de fall force majeure är tillämpligt kommer våra obligationer att upphävas. Kontraktet mellan dig och Audree Apparel kan i sådana fall bli delvis eller fullt avslutade av dig eller av oss.
 

15. Gällande Lag

De här köpvillkoren styrs av den svenska lagen.

 
16. Företagsinformation

Annie Jeppsson AB. NR 559368–2403
Postadress: Erik Dahlbergsgatan 22, 211 48 Malmö.
 
 
Den senaste versionen av köpvillkoren skapades i Maj 2023.